ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН – ВАЖЛИВА СКЛАДОВА РОБОТИ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ

В основу вивчення стану справ із зверненнями громадян покладено виконання вимог відповідних статей Конституції України, Закону України „Про звернення громадян”, указу Президента України від 07.02.2008 № 109 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, відповідних розпоряджень та доручень голови облдержадміністрації та райдержадміністрації

Під головуванням тимчасово виконуючого обов’язки  голови райдержадміністрації Віталія Давиденка відбулася нарада, на якій були підведені підсумки організації роботи зі зверненнями громадян за 9 місяців 2016 року.

З даного питання доповідала Лілія Курочка, начальник відділу документообігу, контролю та по роботі зі зверненнями громадян апарату районної державної адміністрації.

Вона  повідомила присутнім, що райдержадміністрація в своїй роботі зі зверненнями громадян керується Конституцією України, Законом України від 02.10.1996 № 393 «Про звернення громадян», Указом Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348.                  

На виконання пункту 1 Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указу) робота Липоводолинської районної державної адміністрації спрямована на забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, створення умов для реалізації громадянами свого конституційного права на звернення, ведення систематичного аналізу та узагальнення звернень для виявлення причин, що породжують їх, та підвищення рівня правової освіти населення району.

Відповідно до статті 20 Закону України «Про звернення громадян» усі звернення, які надходили до райдержадміністрації, розглядалися в передбачені законом терміни. За 9 місяців 2016 року до Липоводолинської райдержадміністрації надійшло 191 звернення, що на 58 звернення (44%) більше, ніж аналогічний період минулого року. Порушено 213 питань, що на 63 (42 %) більше в порівнянні з минулим роком.

 За звітний період до райдержадміністрації на виконання надійшло 10 звернень (13 питань) через Сумську  обласну державну адміністрацію, в т.ч. 3 – через Адміністрацію Президента України та 1 – через Кабінет Міністрів України. Надходили звернення через органи влади вищого рівня від жителів , смт. Липова Долина, с. Синівки, с. Кімлички, с.Калінінське, с.Беєве, с.Колядинець. Звернення, що надійшли протягом 3 кварталу цього року стосувалися виділення земельної ділянки учаснику АТО та для ведення особистого селянського господарства, виплати орендної плати за земельні паї, харчування дітей в Беївській ЗОШ, нарахування субсидії та ін...

Згідно Указом  затверджені графіки прийому громадян, відповідно яких здійснювалися прийоми громадян керівництвом райдержадміністрації в адміністративному приміщенні та за місцем проживання громадян. Протягом звітного періоду на особистому прийомі в адмінприміщенні у тво голови районної державної адміністрації побував 126 жителів району, розглянуто 56 звернень, в яких порушено 60 питань,- з них 23 (48 %) вирішено позитивно. На особистому прийомі за місцем проживання отримано 19 звернень з якими звернулося 74 громадяни, 10  (52,6 %) питання  вирішено позитивно.

         Заявники зверталися з питаннями виділення земельних ділянок,  працевлаштування, відновлення транспортного сполучення, соціального захисту, забезпечення дотримання законності та правопорядку ремонту доріг, будівництва водогону та ін.

Заступником голови районної державної адміністрації на особистих прийомах розглянуто 30 звернень, в яких порушено 33 питання, 26 (78,3 %) вирішено позитивно.

Заявники зверталися за допомогою вирішити питання отримання пільгових рецептів,  нарахування та отримання субсидій,  призначення соціальних виплат, забезпечення дровами, роз’яснення щодо роботи реєстраційної служби та ін.       

Найбільше питань, піднятих у зверненнях громадян,  за звітний період  стосувалися соціального захисту – 59 ( 27,7%), аграрної політики та земельних відносин – 27 (12,6%), 26 ( 12,2%) – комунального господарства, дотримання законності та правопорядку – 21( 9,8%), діяльності місцевих органів виконавчої влади – 34( 15,9%). Заявникам надані ґрунтовні, змістовні відповіді з піднятих питань.

Головою райдержадміністрації відповідно до підпункту 4 пункту 1 Указу взято під особистий контроль розгляд письмових звернень та забезпечується першочерговий особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України. Біля 8% становлять звернення від інвалідів, матерів-героїнь, багатодітних та одиноких матерів, пенсіонерів, переселенців із зони АТО, вирішенню проблем яких приділяється особлива увага. Протягом І півріччя 2016 року від пільгових категорій населення надійшло 15 звернень. Ці звернення стосувалися питань виділення земельних ділянок учасникам АТО, придбання будинку багатодітній родині, призначення соціальної допомоги малозабезпеченій сім’ї, надання матеріальної допомоги на лікування, придбання пільгових квитків в касі автовокзалу, придбання транспортного засобу інваліду І групи та ряд інших. Заявники отримували всебічну допомогу у вирішенні піднятих питань та змістовні роз’яснення.

За звітний період надійшло 27 колективних звернень. Питання, що порушувалися жителями в колективних зверненнях, стосувалися  отримання земельних ділянок учасниками АТО, відновлення роботи поштового відділення, ремонту дороги  в смт Липова Долина,ремонт дороги на ділянці

 с. Саї – с. Капустинці, щодо заходів боротьби з безпритульними тваринами, виплати  більшого відсотку орендної плати, відновлення водопостачання та інші.

Найбільша кількість звернень надійшла від жителів Липоводолинської селищної ради – 47 ( 24,6%), з Калінінської та Колядинецької сільських рад по 15 (7,8%), Синівської 13 (6,8%).      

Відповідно до розпорядження голови районної державної адміністрації від 24.07.2008 № 383 «Про районну постійно діючу комісію з питань розгляду звернень громадян», з  метою сприяння громадянам у вирішенні найбільш складних питань, суттєвого розгляду повторних звернень громадян  в районі діє постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян. Засідання комісії проводилися по необхідності, але не рідше 1 разу у місяць.  За звітний період проведено 9 таких засідань, розглянуто 16 питань, в т.ч. 4 звернення громадян, 3 з яких вирішені позитивно. Заслуховувалися щомісячні  підсумки роботи із зверненнями громадян, слухались питання організації особистого прийому громадян, специфіка розгляду звернень учасників АТО, звернення щодо улагодження міжсусідських конфліктів та надання грошової допомоги на лікування дитини.

За звітний період маємо значний ріст звернень, що надійшли через Урядову гарячу лінію та Сумський обласний контактний центр. Отримано  131 звернень (за 9 місяців 2015 року -90), збільшення становить 45%. Всі звернення розглянуті згідно чинного законодавства у встановлені терміни. Найбільша кількість звернень стосувалась перерахунку та отримання субсидій – 34 (25,9%).

З метою виконання підпункту 9 пункту 1 Указу в райдержадміністрації функціонує «гаряча» телефонна лінія. Зареєстровано 8 дзвінків. Питання розглянуті, надані вичерпні роз’яснення.

Згідно плану роботи здійснені перевірки 16 виконкомів селищної та сільських рад. При перевірках  виявлялося ряд недоліків, про які зазначалося у довідках, відповідних дорученнях. Основні зауваження стосувалися забезпечення дотримання Інструкції з діловодства за зверненнями громадян, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 № 348 (надання суттєвих письмових відповідей заявникам, підписаних керівником,  централізованої реєстрації письмових звернень та отриманих на особистих прийомах громадян, зазначення результатів вирішення порушених заявниками питань). Сільським головам рекомендовано забезпечити здійснення вичерпних заходів щодо вирішення проблем жителів населених пунктів, поновити графіки на інформаційних стендах, забезпечити їх належний естетичний вигляд. 

З метою виконання підпункту 9 пункту 4 Указу забезпечується оприлюднення у ЗМІ та на офіційному веб-сайті адміністрації (в окремому розділі) узагальнених відомостей про організацію роботу зі зверненнями громадян та вирішення порушених у них питань. Через засоби масової інформації району надаються інформативні матеріали з питань, які хвилюють населення, висвітлюється робота із зверненнями громадян, проведення «круглих столів», «гарячих ліній» публікуються графіки особистого прийому керівництва райдержадміністрації, проведення «гарячих» телефонних ліній.  Подається  матеріал про проведення особистого прийому громадян в населених пунктах району керівництвом райдержадміністрації.

На офіційній сторінці веб-порталу Липоводолинської райдержадміністрації в рубриці «РДА і громадськість» систематично подається  інформативний матеріал про поквартальний аналіз стану роботи із зверненнями громадян та діяльність органів виконавчої влади.

Отже, райдержадміністрація створює всі необхідні умови для реалізації громадянами своїх прав на звернення та продовжує працювати над виконанням Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та Закону України від 02.10.1996 № 393 «Про звернення громадян».

Пропозиції:

Для вдосконалення  роботи зі зверненнями громадян та зменшення їх кількості продовжити роботу з інформування населення з найбільш актуальних питань (порядок отримання соціальних пільг, установлених для малозабезпечених верств населення, перелік комунальних послуг, які надаються громадянам, та тарифи на їх оплату, порядок оформлення   майнових прав тощо) через офіційний сайт райдержадміністрації та засоби масової інформації;

Забезпечити належну взаємодію з органами державної влади та органами місцевого самоврядування з метою оперативного і всебічного вирішення в межах наданих їм повноважень, з якими звертаються до них громадяни на особистому прийомі;

Спрямовувати свою діяльність на забезпечення оперативного розгляду звернень, що надійшли на урядову телефонну «гарячу лінію», Сумський обласний контактний центр та вжиття заходів для вирішення порушених у них питань і задоволення законних прав та інтересів заявників.