Районна газета

ПРО РОБОТУ ЗІ ЗВЕРНЕННЯМИ ГРОМАДЯН, ЩО НАДІЙШЛИ ДО РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ ПРОТЯГОМ 2016 РОКУ

На засіданні колегії  районної державної адміністрації, яку провів тимчасово виконуючий обов’язки голови Липоводолинської райдержадміністрації Віталій Давиденко, розглянуто про роботу зі зверненнями громадян у 2016 році

Начальник відділу документообігу, контролю та по роботі зі зверненнями громадян апарату районної державної адміністрації Лілія Курочка проінформувала, що протягом 2016 року райдержадміністрація та її структурні підрозділи працювали над вдосконаленням роботи зі зверненнями громадян відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

Здійснено відповідні заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення, подальшого покращення та всебічного розгляду питань, які порушуються громадянами перед органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

За 2016 рік надійшло 255 звернень, що на 77 звернень (43%) більше, ніж за  минулий рік. Порушено 283 питань, що на 83 (41 %) більше, ніж за 2015 рік. Всі вони розглянуті згідно чинного законодавства.

 За звітний період до райдержадміністрації на виконання надійшло 9 звернень (13 питань) через Сумську  обласну державну адміністрацію, в т.ч. 4 – через Адміністрації Президента України. Надходили звернення через органи влади вищого рівня від жителів  смт. Липова Долина, с. Синівки, с. Кімличка, с.Суха Грунь. Вони стосувалися надання матеріальної допомоги,  видачі транспортного засобу інваліду І групи по зору, виділення земельної ділянки учаснику АТО, порядку нарахування субсидії, щодо виплати орендної плати за земельний пай та ін.. Заявникам надані роз’яснення.

Згідно Указом  затверджені графіки прийому громадян, відповідно яких здійснювалися прийоми громадян керівництвом райдержадміністрації в адміністративному приміщенні та за місцем проживання громадян. Протягом звітного періоду на особистому прийомі  в адмінприміщенні у голови районної державної адміністрації побувало 123 жителі району, розглянуто 65 звернень, в яких порушено 70 питань з них 37 (52,9 %)  вирішено позитивно. На особистому прийомі за місцем проживання отримано 28 звернень з якими звернулося 96 громадян, 15 (48,4 %) питання  вирішено позитивно.   Заступником голови районної державної адміністрації на особистих прийомах розглянуто 40 звернень, в яких порушено 49 питань, 40 (81,6 %) вирішено позитивно.

Заявники зверталися з питаннями виділення земельних ділянок,  працевлаштування, відновлення транспортного сполучення, найбільше питань були про призначення та перерахунок субсидій на житлово-комунальні послуги та тверде паливо. Позитивно вирішені питання щодо надання пільгових рецептів, призначення субсидій, відновлення транспортного сполучення, відновлення водопостачання та ін..

Найбільше питань, піднятих у зверненнях громадян,  за звітний період  стосувалися соціального захисту – 80 ( 28,3%), аграрної політики та земельних відносин – 41 (14,5%), 30 ( 10,6%) – комунального господарства, дотримання законності та правопорядку – 25( 8,8%), діяльності місцевих органів виконавчої влади – 40( 14,1%). Заявникам надані ґрунтовні, змістовні відповіді з піднятих питань.

Головою райдержадміністрації відповідно до підпункту 4 пункту 1 Указу взято під особистий контроль розгляд письмових звернень та забезпечується першочерговий особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України. Біля 8% становлять звернення від інвалідів, матерів-героїнь, багатодітних та одиноких матерів, пенсіонерів, переселенців із зони АТО, вирішенню проблем яких приділяється особлива увага. Протягом 2016 року від пільгових категорій населення надійшло 21 звернення. 11 звернень (збільшення на 8 (266 %) в порівнянні із  2015 роком) надійшло від інвалідів, 4 звернення - від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, 6 – від учасників бойових дій, учасників АТО. Всі заявники отримали вичерпні відповіді, 5 звернення вирішено позитивно – це призначення допомоги, субсидії, отримання погодження на земельну ділянку, роз’яснення щодо передбачених пільг учасникам АТО.

За звітний період надійшло 29 колективних звернень. Питання, що порушувалися жителями в колективних зверненнях, стосувалися  отримання земельних ділянок учасниками АТО, відновлення роботи поштового відділення, ремонту дороги  в смт Липова Долина,ремонт дороги на ділянці с. Саї – с.Капустинці, щодо заходів боротьби з безпритульними тваринами, виплати  більшого відсотку орендної плати, відновлення водопостачання та інші.

Найбільша кількість звернень надійшла від жителів Липоводолинської селищної ради – 68 ( 26,7%), з Калінінської та Колядинецької сільських рад по 18 (7,0%), Синівської 19 (7,4%). 

Відповідно до розпорядження голови районної державної адміністрації від 24.07.2008 № 383 «Про районну постійно діючу комісію з питань розгляду звернень громадян», з  метою сприяння громадянам у вирішенні найбільш складних питань, суттєвого розгляду повторних звернень громадян  в районі діє постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян. Засідання комісії проводилися по необхідності, але не рідше 1 разу у місяць.  За звітний період проведено Протягом року проведено 12 засідань комісії, на яких розглянуто 18 питань, з них 6 звернень громадян, 3 з яких вирішено позитивно. Заслуховувалися щомісячні  підсумки роботи із зверненнями громадян, слухались питання організації особистого прийому громадян, специфіка розгляду звернень учасників АТО, звернення щодо улагодження міжсусідських конфліктів та надання грошової допомоги на лікування дитини.

За звітний період маємо значний ріст звернень, що надійшли через Урядову гарячу лінію та Сумський обласний контактний центр. Отримано  183 звернень ( 2015 рік -159), збільшення становить 15%. Всі звернення розглянуті згідно чинного законодавства у встановлені терміни. Найбільша кількість звернень стосувалась перерахунку та отримання субсидій та інших соціальних допомог – 63 (34,4%).

З метою виконання підпункту 9 пункту 1 Указу в райдержадміністрації функціонує «гаряча» телефонна лінія. Протягом звітного періоду надійшло 11 дзвінків. Порушені питання розглянуті в межах чинного законодавства.

Згідно плану роботи здійснені перевірки всіх виконкомів селищної та сільських рад. При перевірках  виявлялося ряд недоліків, про які зазначалося у довідках, відповідних дорученнях. Основні зауваження стосувалися забезпечення дотримання Інструкції з діловодства за зверненнями громадян, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 № 348 (надання суттєвих письмових відповідей заявникам, підписаних керівником,  централізованої реєстрації письмових звернень та отриманих на особистих прийомах громадян, зазначення результатів вирішення порушених заявниками питань). Сільським головам рекомендовано забезпечити здійснення вичерпних заходів щодо вирішення проблем жителів населених пунктів, поновити графіки на інформаційних стендах, забезпечити їх належний естетичний вигляд. 

З метою виконання підпункту 9 пункту 4 Указу забезпечується оприлюднення у ЗМІ та на офіційному веб-сайті адміністрації (в окремому розділі) узагальнених відомостей про організацію роботу зі зверненнями громадян та вирішення порушених у них питань. Через засоби масової інформації району надаються інформативні матеріали з питань, які хвилюють населення, висвітлюється робота із зверненнями громадян, проведення «круглих столів», «гарячих ліній» публікуються графіки особистого прийому керівництва райдержадміністрації, проведення «гарячих» телефонних ліній.  Подається  матеріал про проведення особистого прийому громадян в населених пунктах району керівництвом райдержадміністрації.

На офіційній сторінці веб-порталу Липоводолинської райдержадміністрації в рубриці «РДА і громадськість» систематично подається  інформативний матеріал про поквартальний аналіз стану роботи із зверненнями громадян та діяльність органів виконавчої влади.

Дане питання перебуває на постійному контролі в керівництва райдержадміністрації. Посадових осіб, яким доручається розгляд звернень громадян,  зобов’язано забезпечувати об’єктивне і належне вирішення проблем, з якими звертаються жителі району.